Blogtrottr
批踢踢實業坊 Tech_Job 板
 
Want free Kindle ebooks?

Sign up to receive the best freebie Kindle ebook deals in your email every day.
From our sponsors
[心得] 科技業真是不宜長待
Oct 21st 2013, 04:49, by kenduffy

作者kenduffy (kendufffy)

看板Tech_Job

標題[心得] 科技業真是不宜長待

時間Mon Oct 21 04:49:41 2013

在中國網路上看到的po文 一個科技業人士的經歷 -------------------------------------------------- --------- 本人30多歲 在華為成都工作,前幾個月離職,離職前待遇是30多萬 記得8年前我在這個內地城市就年薪9w了, 當時老婆全年加起來差不多3w 我重點大學本科畢業,她中專學歷 我很自信地告訴她有了小孩, 她如果不想上班 以後回家帶小孩我賺錢養他, 沒想到8年後預言成真了,只是一切都是反的, 她的上司想回老家調走後, 現在的區域老總非常看重她,加上她自身的能力, 收入今年也會超過我離職前, 而且我的工作是越乾越吃不消, 她是越來越輕鬆,每天去巡視一下各個分店, 處理下人事關係,她上班賺錢我在家帶小孩,這 不是全反了嗎, 做科技民工絕對不是長久之計! -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 85.170.225.133

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 xmks 的頭像
    xmks

    2014星座運勢大預言, 唐立淇2014星座運勢, 2014星座運勢處女座, 2014星座運勢雙魚座, 2014星座運勢天秤座, 薇薇安2014星座運勢

    xmks 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()